اشعار شهناز امیرمجاهدی

مجموعه اشعار شهناز امیرمجاهدی در قالب ها و سبک های مختلف

اشعار شهناز امیرمجاهدی

مجموعه اشعار شهناز امیرمجاهدی در قالب ها و سبک های مختلف

دوست دارم همه ی قافیه ها درد شود

دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۴۱ ق.ظ

پنج شنبست ببین حال مرا بابایی !


تو بیا فاتحه ای بر من ِ دلمرده بخوان



روح رفتگانتان شاد😔😔😔


#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


نزن باران مرا عاشق نکن باز


خبر داری که از عشقم بریدم ؟



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


زندگی ام درد شده.....

دل درد کشم....

به جایی برسد...

@negar64teh


هیچ چاقویی نبُرّد دسته ی خود را ولی


قاتل هر شاعری شعرش شده  ای روزگار !



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


http://loveziba.com/poets-site/four-parts/


صبحانه ی من تکه ی نانییست که هر روز 


باید جلوی کفتر عشق تو بریزم




 سلام صبحتون عاشقانه❤️


#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


هیهات که من دل بکنم از تو و عشقت


از خود بکشم دست ولی از تو محال است



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


برخیز بیا می شکنم پنجره ات را


دیوانه که تکلیف ندارد گل نازم !



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


آخرین لحظه های بهمن ماه

در خودم پرسه می زنم ناگاه


دست در دست خود به تنهایی

می زنم سمت کوچه ای بی راه


انتهای دو راهیِ  بن بست

می شوم از خیانتی آگاه


روزگار پلید بی وجدان

بر سر آدمی  نهاده کلاه


هر چه اسفند می خزد به جلو

می شو عمرهای ما کوتاه


ظاهرا یک بهار در راه است

باطنا یک بهانه ی  جانکاه



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


شب بخیر ای خوبِ من کابوس غم را پس بزن



صبح می آید دوباره جان من آرام باش



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


مقدس ترین مریمی ای دل من


مبادا که عیسی دیگر بزایی



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


"گاهی دلم برای خودم تنگ می شود"

انگار قلب آینه ها سنگ می شود


پر رنگ می کشم رخ دل  را به روی آب

با یک تکان ، شکسته و بی رنگ می شود


وقتی کنار می کشم از خاطرات عشق

بدجور بین خاطره ها جنگ می شود


گاهی چنان به یاد خودم مست می شوم

حتی شراب از می من منگ می شود


زیباترین ترانه بدون حضور دل

غمگین و سرد و تلخ و بدآهنگ می شود



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


قرار است شعری برایت ببافم

همه واژه هایش پر از هرم گرما

تویی گرمی خاطراتم برادر

بیا تا نلرزاندم سوز سرما


قرار است شعری برایت ببافم

بپوشی  در اوج غرور زمستان

بیا و مرا با دو دست قشنگت

ببر تا ته فصل گرم دبستان


برادر بیا این دل خسته ام را

بگیر و ببر از هیاهوی غربت

کنار تو افکار من روبه راهست

تو را میل دارد هوایم به شدت


چقدر آشتی قهر کن با دل من

نکن آشتی تا نبوسم سرت را

دلم در پی قهر و دعوای با توست

بیا تا کنم خط خطی دفترت را


پریشان دستان تو، گشته مویم 

بکش موی پر موج و آشفته ام را

بیا این سکوت مرا بشکن آرام

بزن جای من حرف ناگفته ام را


تو کوه منی سر به زیر و مقاوم

صدایت منم انعکاسم تو هستی

صدا می کنم در تو خود را دوباره

به پای دل من چه زیبا نشستی



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


صبح شد پنجره را باز کنید


باید انگار هوایی بخورد


قفس خالی از احساس پریدن در باد



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


‍ 💔💔💔💔💔

💔💔💔💔

💔💔💔

💔💔

💔

شعر 396


دوست دارم همه ی قافیه ها درد شود

تا که شعرم سر این درد کمی مرد شود


همه ی دل خوشی زندگی ام درد شده

وای از آن روز که غم دلزده و سرد شود


می برد رو به جلو درد، مرا می ترسم،

ناگهان شامل فرمان عقب گرد شود


در دلم حس عجیبیست خدایا نکند

که دل درد کشم طعمه ی هر فرد شود


آه اگر درد به جایی برسد کین دل من

از در خانه ی رویایی غم طرد شود


#شهناز_امیرمجاهدی


روخوانی در کانال♡دنیای من♡☺️👇🏻

https://t.me/joinchat/AAAAAD37jPZIWwtKsi0LYw

💔

💔💔

💔💔💔

💔💔💔💔

💔💔💔💔💔


بی تو شهناز شدم تا بنوازم خود را


غمت آمد به میان تا به دلم تار تند




#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


هر چه جای با صفا اررانی دنیا خودش


در دلت یک جای دنجی را برایم باز کن



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


چرا آیینه روحم را به چالش می کشد هر دم


من از تصویر مانکن های بی احساس بیزارم



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


بر سرت آدم ! کلاهی رفت از روز نخست


کاش الف را از سر اسم تو بر می داشتند



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


پنجره با گل نمی سازد چرا ؟!


صبح ِمن یک سر به گلدان ها بزن



سلام صبحتون پویا❤️


#شهناز_امیرمجاهدی


@shahnaz_amirmojahedi


شنبه را جوری بخند


تا صدای خنده ات ،


هفت روز هفته ام را پر کند




سلام هفته تون پر از لبخند 🌹



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


ظاهرا  از روزی ام چیزی نمی ماسد به تو


پس چرا نان مرا بیهوده آجر می کنی ؟



#شهناز_امیرمجاهدی


@shahnaz_amirmojahedi


باختم آخر به تو  در  بازی ِدلدادگی


 ترک می گویم زمین را یک به هیچم ای رقیب



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


آی ! چقدر از تن من مانده است؟


در منِ قحطی زده اعجاز کن...


#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


زیبای من بیا به خدا دیر می شود

دارد دلم به پای غمت پیر می شود


دل دل نکن که وقت غروب و هوا پس است

قفل زمان به پای تو رنجیر می شود


دیگر به جای چهره ی من روی ماه تو

هر ثانیه ، دراینه تکثیر می شود


وقتی به روی خنده ی من اخم می کن

از اخم تو خدای تو دلگیر می شود


زیبا بیا و حرف مرا دست کم نگیر

کم کم دل از هوای تو هم سیر می شود


از بس که رو زدم به تو و پس زدی مرا

دارد دلم شکسته و تحقیر می شود


خوابی جدید دیده ام امشب برای تو

اما چرا به فاجعه تعبیر می شود


دیگر نیا که جان من از التهاب عشق

می جوشد و به سوی تو  تبخیر می شود



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


‍ ‍ 

#میان_کوچه_ی_عشقت


تو خواب می روی و من غزل غزل دردم

میان کوچه ی عشقت دوباره ولگردم


دچار سوءتفاهم نشو نشو اما

بیا که زوج منی تو ، و من همان فردم


کنار پنجره ی تو دلم شد آویزان

نبند پنجره ات را  گلم! نکن طردم


تنم پر از تب و لرز و هوا چه مشکوک است

کنار پنجره گرم است و من چرا سردم


 بدان به سیلی عشق تو چهره ام سرخ است

به زیر ضربه ی  سیلی تکیده و  زردم


بیا و دفتر شب را مرور کن با خود

بخوان مرا و ببین با دلم چه ها کردم


بدون هیچ تعارف برای من نفسی

چه التهاب غریبی نفس کم آوردم



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


@shahnaz_amirmojahedi


ترجیح می دهم ،

غربت شب را ،

به مرثیه ی غروب .



#شهناز_امیرمجاهدی


رفتنی می رود و خاطره اش می ماند

کاشکی خاطره اش  هم هوس رفتن داشت


#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


از چار طرف درد همان واژه ی درد است


نامرد شد از دنده ی چپ واژه ی درمان


#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


قلم پای بهارو می شکنم

اگه بی عطر تنت بیاد خونه

پا شو چشماتو پر از شکوفه کن

آخه دلتنگ بهارم دیونه


نفسم پیش تو گیره لعنتی

پاشو زندگیمو وردار و بیار

تو نباشی همه جا یخ می زنه

بی تو اصلا نمیاد اینجا بهار


همه میرن خونشون شبای عید

خونه ی تو ، دل تنهای منه

نمیای به سمت خونت نفسم

دلمو تکوندم از عشق همه


پا شو از راه زمستون رسیدم

 ییا قطره قطره آب میشم برات

آدم ِبرفی قصه هات. منم

ذره ذره پیش پات میشم فدات


قلم پای بهارو می شکنم

اگه بی تو پاشو اینجا بذاره

تو زمستون می مونم اگه نیای

بی تو دنیام که بهاری نداره



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


‍ ‍ 🖋نام اثر


✅#بــــرادر


قرار است شعری برایت ببافم

همه واژه هایش پر از هرم گرما

تویی گرمی خاطراتم برادر

بیا تا نلرزاندم سوز سرما


قرار است شعری برایت ببافم

بپوشی  در اوج غرور زمستان

بیا و مرا با دو دست قشنگت

ببر تا ته فصل گرم دبستان


برادر بیا این دل خسته ام را

بگیر و ببر از هیاهوی غربت

کنار تو افکار من روبه راهست

تو را میل دارد هوایم به شدت


چقدر آشتی قهر کن با دل من

نکن آشتی تا نبوسم سرت را

دلم در پی قهر و دعوای با توست

بیا تا کنم خط خطی دفترت را


پریشان دستان تو، گشته مویم 

بکش موی پر موج و آشفته ام را

بیا و سکوت مرا بشکن آرام

بزن جای من حرف ناگفته ام را


تو کوه منی سر به زیر و مقاوم

صدایت منم انعکاسم تو هستی

صدا می کنم در تو خود را دوباره

به پای دل من چه زیبا نشستی



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi

🎶🖋🎶🖋🎶🖋🎶🖋

🎤  #اجرای_دکلمه_از_دایی_رضا

@KocheEhsasDaeireza


از کوچه ی تو رد شده ام بانو جان

با پنجره ها بد شده ام بانو جان

بغض من و پهلوی تو از غم بشکست

هم ناله ی احمد شده ام بانو جان



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


شعبه ای دیگر بزن از چشم هایت صبحِ من !


بس که از برق نگاهت وام گیرد آفتاب



#شهناز_امیرمجاهدی 

@shahnaz_amirmojahedi


چشم های نافذت را از سر راهم ببر


شاعری دیوانه ام با جان من بازی نکن



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


یک دست شعر  تازه برایت خریده ام


دیگر چه مرگت است دلم !  ناله می کنی



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


بس کن از یخ بستگی دیگر نگو


شعرها کم کم بهاری می شود



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


بیا و با دو چشم روشن خود


برایم صبح را تفسیر کن باز



سلام صبحتون زیبا❤️


#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


بغضی ،عجیب روح مرا چنگ می زند

حرف از دل و شکستن و از سنگ می زند


ای عشق کاسه کوزه ی دنیا سرم شکست

در گوش من صدای غم آهنگ می زند


می خواهم از دو چشم سیاهت سفر کنم

اما بدان که پای دلم لنگ می زند


حتی خدای عشق مرا چشم های تو

با یک نگاه غم زده نیرنگ می زند


دردی عمیق پشت سرم می کند کمین

بر روی خاطرات خوشم رنگ می زند


آرام می کنم دل خود را ولی غمت

حرف از نزاع تن به تن و جنگ می زند


با اینکه اشک های مرا دید چشم تو

حرف جدایی از من ِ دلتنگ می زند


قلبم تپید تا وسط کوچه های غم

بیچاره فکر کرد کسی زنگ می زند



#شهناز_امیرمجاهدی


@shahnaz_amirmojahedi


بر روی تک درختم یک آسمان کلاغ است


اما کسی خبر  از  تنهایی ام ندارد



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


تمام پنجره ها را دوباره می سازم

بریدم از قفس خود به فکر پروازم


اگر که نشکنم این میله های غربت را

به روزهای جدایی ، به غصه می بازم


هنوز بر سر راهم هزار دیوار است

به هر حصار جدایی همیشه می تازم


سکوت پنجره ها را چگونه باید خواند

قسم به بغض دریچه که غرق آوازم


هزار پنجره در ذهن من تداعی شد

برای دیدن روی خدای طنازم



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


شعر هایم بیقراری می کنند

حال و روزم را بهاری می کنند


بوسه بر گل های قرمز می زنند

غنچه ی لب را اناری می کنند


تا رسد شب های ناب سال نو

پشت هم شب زنده داری می کنند


قبل از آغاز خوش سال جدید

واژه ها را آبیاری می کنند


از تمام اشک ها ، لبخندها

شعرهایم عذر خواهی می کنند


کنج دنج خانه ی دربست من

عشق را در سینه جاری می کنند



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


هر چه اسفند می خزد به جلو

می شود عمرهای ما کوتاه


ظاهرا یک بهار در راه است

باطنا یک بهانه ی جانکاه



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


@shahnaz_amirmojahedi


آی تهران ظریف و سرشناس

شهر زیبایی مثال لاس وگاس


پایتختی ، مرکز عشق و صفا

پایه ی تخت توام خود آس و پاس


می برد هوش از سر من لهجه ات

می کِشی بس واژه ها را با کلاس


لهجه ات زیبا و با حال و ملوس

لهجه ام وارفته از اصل و اساس


در کلاس ابتدایی مانده ام

درس رندی را تو کردی خوب پاس


یک پیامک هم ندارم از کسی

تو ولی با کل دنیا در تماس


تابلویی در کشورم بس قیمتی

میخکوبت گشته ام بی اسکناس


ظاهرت زیبا و خوش فرم و تپل

 ای که هستی خوش ادا و خوش لباس


سمت بالا بینی ات ز یبا و ناز

سر به پایین بینی من شکل داس


آه اگر آیم  به تهران خفن

می شوم در کوچه ی غربت پلاس


دود را از آسمانت  دور کن

آی تهران شلوغ و بی حواس



#شهناز_امیرمجاهدی


آخرین  سور من است آن آخرین لبخند تو


دود کردم سینه را در آتش اسفند تو


هشت روز هفته بر جان من آتش می زنی


سرخ باش و زرد هستم در پی سوگند تو


#چهار_شنبه_سوری 


#شهناز_امیرمجاهدی


@shahnaz_amirmojahedi


هر چارشنبه عشقت ، در من کشد زبانه


چون شعله های سرکش در چارشنبه سوری



#شهناز_امیرمجاهدی


@shahnaz_amirmojahedi


من از امروز در بیت ترانه


شراب کهنه ی غم می فروشم



😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭برگرد



#شهناز_امیرمجاهدی


@shahnaz_amirmojahedi


چقدر حجم خاطره ات زیاد است

تمام آغوشم را

پر کرده



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


http://loveziba.com/wp-content/uploads/2017/03/spring-song.jpg



ترانه بهاری از بانو شهناز امیرمجاهدی


قلم پای بهارو می شکنم

اگه بی عطر تنت بیاد خونه

پا شو چشماتو پر از شکوفه کن

آخه دلتنگ بهارم دیونه


نفسم پیش تو گیره لعنتی

پاشو زندگیمو وردار و بیار

تو نباشی همه جا یخ می زنه

بی تو اصلا نمیاد اینجا بهار


همه میرن خونشون شبای عید

خونه ی تو ، دل تنهای منه

نمیای به سمت خونت نفسم

دلمو تکوندم از عشق همه


پا شو از راه زمستون رسیدم

ییا قطره قطره آب میشم برات

آدم ِبرفی قصه هات. منم

ذره ذره پیش پات میشم فدات


قلم پای بهارو می شکنم

اگه بی تو پاشو اینجا بذاره

تو زمستون می مونم اگه نیای

بی تو دنیام که بهاری نداره


به قلم شاعر : شهناز امیرمجاهدی


http://loveziba.com/poets-site/spring-song/


@shahnaz_amirmojahedi


دل من رو به ویرانی است امشب

گرفتار غزلخوانی است امشب


تمام شهر دل بی چتر و تن پوش

اسیر چشم بارانی است امشب


غم و تنهایی و فریاد خاموش

بزن باران که مهمانی است امشب


غزل پژمرد در فصل شکفتن

بهارم زرد و آبانی است امشب


دلم در انتهای کوچه ی غم

به جرم عشق زندانی است امشب


برایم کفر و ایمان شد برابر

درونم حس شیطانی است امشب


جدایی هم کمر بر قتل بسته

گمانم قاتل جانی است امشب


برای زنده ماندن می دهم جان

که مردن هم به آسانی است امشب



#شهناز_امیرمجاهدی


ترسم که بهشت زیر پایت را هم

تقسیم کنی میان نسل آدم

با اینکه بهشت من تو بودی مادر!

دنیای خوش تو  را جهنم کردم



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


ای دگرگون کننده ی احوال

حال ما را بگیر باز امسال


حال گیریت هم صفا دارد

چه صمیمی شدم زبانم لال


اگر این واژه هامناسب نیست

از من ِبی ادب نگیر اشکال


خواستم ،ابتدای سال جدید

با تو صحبت کنم نبود مجال


زنگ زد صفحه ی دلم از بس

گوشی تو همیشه بود اشغال


با تمام شلوغی خطتت

می کنم بوسه ای به تو ارسال


بس که لبهات گرم و شیرین است

لب من پر شده است از تب خال


بوسه ات را چه خوب  حس کردم

سینه از عیدی تو مالامال


میوه های بهار  امسالم

همه جز سیب آبدارت کال


بس مکیدم سماق عیدی را

واژه ی انتظار شد  بد حال


ترمز من بریده و مستم

 نکنی این جریمه را اعمال


از شرابت زیاد خوردم باز

پشت رول می زنم برایت بال


ای خدا عشق من زمینی نیست

نیست چون عشق سوسن و اسمال


با نگاه خمار و طنازت

عاشقان را خدا ! نکن اغفال


نیتت کرده ام خدا از بس

خود شدم حافظ و گرفتم فال


فال می گیرم و دلم تنگ است

مطمئن باش نیستم  رمال


فال من بد شد از نبودن تو

شده احساس و عشق من پامال


بی تو کردم تمام شعرم را

در کف گور دسته جمعی چال




الهی بهترین سال زندگیتون رو تجربه کنید

سال نوتون مبارک عزیزای دلم

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

#شهناز_امیرمجاهدی


@shahnaz_amirmojahedi


داغ ِ داغ است زمان ، عقربه ها تب دارند


آخرین لحظه ی سال است عجب پایانی 🙃



پیشاپیش لحظه هاتون نو❤️

#شهناز_امیرمجاهدی


@shahnaz_amirmojahedi


تحویل نشو 

بایست

بهارم نیست



#شهناز_امیرمجاهدی


@shahnaz_amirmojahedi


یا مقلب قلوب و الابصار

غرق خوابم نکن مرا بیدار


حال و روزم خودش دگر گون است

با تلنگر نده مرا آزار


قلب ما را چه زیر و رو کردی

خانه روی سرم شده آوار


زخمی اما چقدر خوشحالم

که شده دل برای تو  بیمار


هشت سین تو آرزویم بود

شدم از  هفت و هفت سین بیزار


بر سر هشت سین عشقت هم

لحظه ای از دلم بگیر آمار


با دل من چه کرده ای ای عشق

به غرورم نبخشمت این بار


زندگی صحنه ایست پر آشوب

صحنه ای نو شروع شد انگار


بس که دیر آمدی سر صحنه

بازی ام شد تمام بی تکرار


مردم و خاک صحنه ها خوردم

تو به دیدن نیامدی دلدار


صحنه با حسرت تو پایان یافت

ماند بر دل هوای یک دیدار


#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


گذشت دوره ی سرما بزن کنار ای برف !


بهار ، آمده جای شکوفه ها تنگ است



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


شیشه ی عمر تمام ماهیان را بشکنید ،


بر لب دریاچه ها ، قبل از وقوع حادثه



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


@shahnaz_amirmojahedi


می روم دیگر از این شهر غریب

می روم دنبال کشف راز سیب


می روم خلوت کنم با تو خدا !

ای که هم نا مهربانی هم نجیب !


قدرت شیطان اگر در دست توست

پس چرا هی می دهد ما را فریب


شاکی ام ، از شهوت آدم چرا

ما همه باید بسوزیم ای حبیب


سیب اگر چون آفتی بود از ازل

پس چرا مستم کند عطرش عجیب


شاکی ام از اینکه عیسی را چرا

بی گناه آویختی روی صلیب


ای خدا اینجا پر است از آشنا

خسته ام از آشنایان غریب !


از حسادت می کشی فرهاد را 

می گذاری پای عشقش صد رقیب


درد بی درمان زده بر جانمان

از همه بیمار تر جسم طبیب


شاکی اما عاشقت هستم خدا

بی تو اینجا ناشکیبم نا شکیب



#شهناز_امیرمجاهدی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۱۹
شهناز امیرمجاهدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی