اشعار شهناز امیرمجاهدی

مجموعه اشعار شهناز امیرمجاهدی در قالب ها و سبک های مختلف

اشعار شهناز امیرمجاهدی

مجموعه اشعار شهناز امیرمجاهدی در قالب ها و سبک های مختلف

بر روی تک درختم

پنجشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۵۳ ب.ظ

بین خودمان باشد صبح است ولی انگار


شب روی تنم مانده خورشید نمی آید؟؟؟



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


وقتی

ستاره ها عاشقانه

به پای زمین بی بخار می سوزند

گُر می گیرم



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


سلام آغاز بی پایان رویاست


سلام ای صبح رویایی کجایی؟




سلام عزیزانم روز خوبی داشته باشید❤️


#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


چقدر حجم خاطره ات زیاد است

تمام آغوشم را

پر کرده



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


تو را نفس می کشیدم

نیستی

نفس کم آوردم

ببخش !



#شهناز_امیرمجاهدی


@shahnaz_amirmojahedi


چشم تو پر از وسوسه ی آشوب است


بیدار نشو شهر به هم می ریزد



سلام صبحتون پر از آشوب عشق❤️


#شهناز_امیرمجاهدی


@shahnaz_amirmojahedi


خواب رفتست خدا !  ساعت بیداری من


کوک کن حس مرا ، عقربه بیدار شود



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


دوست دارم همه ی قافیه ها درد شود

تا که شعرم سر این درد کمی مرد شود


همه ی دل خوشی زندگی ام درد شده

وای از آن روز که غم دلزده و سرد شود


می برد رو به جلو درد، مرا می ترسم،

ناگهان شامل فرمان عقب گرد شود


در دلم حس عجیبیست خدایا نکند

که دل درد کشم طعمه ی هر فرد شود


آه اگر درد به جایی برسد کین دل من

از در خانه ی رویایی غم طرد شود



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


عجب بیتی است چشمانت دو مصراع لطیف و تر


و من عمریست می خوانم همین تک بیت زیبا را



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


صبح بازیچه ی دستان من و توست مگر


هر چه در می زند انگار که خوابند همه




سلام صبحتون سرشار از بیداری❤️


#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


بیش از این خلوت نکن با پنجره


دور برمی دارد انگار انتظار



سلام جمعه تون ناب ❤️


#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


نکند 

با چشمان آبی ات

دنیای فردا را خاکستری ببینی !



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


می شوم باران چشمت آسمانم می شوی ؟

بعد از این بارندگی رنگین کمانم می شوی ؟


ابری و آشفته و بارانی و طوفانی ام

تا در آغوش توام آرام  جانم می شوی ؟


تک درختم برگ هایم را بریز عریان شوم 

از تمام فصل ها فصل خزانم می شوی ؟


قبله را گم کرده ام هر سو که می گردم تویی

منتظر در سجده گاهم پس اذانم می شوی ؟


لقمه ای برداشتم قد دهانم نیست حیف

عشق من شرمنده ام قد دهانم می شوی ؟



#شهناز_امیرمجاهدی


@shahnaz_amirmojahedi


یکشنبه را با یاد تو آغاز کردم


آغار کن یکشنبه ات را در دل من


سلام یکشنبه تون بخیر🌹


#شهناز_امیرمجاهدی 



@shahnaz_amirmojahedi


بهترین گل های قرمز باز تقدیم تو باد


ای که رنگ آبی دریا بود چشمان تو


#شهناز_امیرمجاهدی 

 @shahnaz_amirmojahedi


دل به دریا زن تو ای قرمز ترین گل در چمن


سر در آور از میان موج های آبی اش



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


دربی چشمان تو آبی است اما ای رقیب!


باید اینک خط قرمز روی چشمانت کشم



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


خواستم واضح بگویم دوستت دارم ولی


واژه ها لکنت گرفتند و زمان از دست رفت



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


سپید که می گویم برایت،

چشمانم سیاهی می رود

بس که واژه ها

بی هیچ قید و بند،

بی هیچ قافیه

ردیف می شوند و

دور بر می دارند به سمتت


درست سر بزنگاه

سر از یقه ات در می آورند


واژه ها

جلوی چشمانت

گیج می زنند

پاهاشان در هم می پیچد

زمین می خورند

غافل از آنکه 

به جایی چشم دوخته ای

و غزل می بافی 

برای معشوقت


سخت است

وقتی

واژه ها زمین می خورند!



#شهناز_امیرمجاهدی


@shahnaz_amirmojahedi


همه چیز ، جریان دارد

جز من ؛

 سنگم در میان رود خانه .




#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


دلتنگم باش !

تا دوام بیاورم

در وسعت تنهایی خود



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


@shahnaz_amirmojahedi


ستاره ی من چشمک نزن

درگیر جاذبه ی زمینم

پرواز ممکن نیست



#شهناز_امیرمجاهدی


پنج شنبست ببین حال مرا بابایی !


تو بیا فاتحه ای بر من ِ دلمرده بخوان



روح رفتگانتان شاد😔😔😔


#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


نزن باران مرا عاشق نکن باز


خبر داری که از عشقم بریدم ؟



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


هیچ چاقویی نبُرّد دسته ی خود را ولی


قاتل هر شاعری شعرش شده  ای روزگار !



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


صبحانه ی من تکه ی نانییست که هر روز 


باید جلوی کفتر عشق تو بریزم




 سلام صبحتون عاشقانه❤️


#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


هیهات که من دل بکنم از تو و عشقت


از خود بکشم دست ولی از تو محال است



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


برخیز بیا می شکنم پنجره ات را


دیوانه که تکلیف ندارد گل نازم !



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


آخرین لحظه های بهمن ماه

در خودم پرسه می زنم ناگاه


دست در دست خود به تنهایی

می زنم سمت کوچه ای بی راه


انتهای دو راهیِ  بن بست

می شوم از خیانتی آگاه


روزگار پلید بی وجدان

بر سر آدمی  نهاده کلاه


هر چه اسفند می خزد به جلو

می شو عمرهای ما کوتاه


ظاهرا یک بهار در راه است

باطنا یک بهانه ی  جانکاه



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


شب بخیر ای خوبِ من کابوس غم را پس بزن



صبح می آید دوباره جان من آرام باش



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


مقدس ترین مریمی ای دل من


مبادا که عیسی دیگر بزایی



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


"گاهی دلم برای خودم تنگ می شود"

انگار قلب آینه ها سنگ می شود


پر رنگ می کشم رخ دل  را به روی آب

با یک تکان ، شکسته و بی رنگ می شود


وقتی کنار می کشم از خاطرات عشق

بدجور بین خاطره ها جنگ می شود


گاهی چنان به یاد خودم مست می شوم

حتی شراب از می من منگ می شود


زیباترین ترانه بدون حضور دل

غمگین و سرد و تلخ و بدآهنگ می شود



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


قرار است شعری برایت ببافم

همه واژه هایش پر از هرم گرما

تویی گرمی خاطراتم برادر

بیا تا نلرزاندم سوز سرما


قرار است شعری برایت ببافم

بپوشی  در اوج غرور زمستان

بیا و مرا با دو دست قشنگت

ببر تا ته فصل گرم دبستان


برادر بیا این دل خسته ام را

بگیر و ببر از هیاهوی غربت

کنار تو افکار من روبه راهست

تو را میل دارد هوایم به شدت


چقدر آشتی قهر کن با دل من

نکن آشتی تا نبوسم سرت را

دلم در پی قهر و دعوای با توست

بیا تا کنم خط خطی دفترت را


پریشان دستان تو، گشته مویم 

بکش موی پر موج و آشفته ام را

بیا این سکوت مرا بشکن آرام

بزن جای من حرف ناگفته ام را


تو کوه منی سر به زیر و مقاوم

صدایت منم انعکاسم تو هستی

صدا می کنم در تو خود را دوباره

به پای دل من چه زیبا نشستی



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


صبح شد پنجره را باز کنید


باید انگار هوایی بخورد


قفس خالی از احساس پریدن در باد



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


بی تو شهناز شدم تا بنوازم خود را


غمت آمد به میان تا به دلم تار تند




#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


هر چه جای با صفا اررانی دنیا خودش


در دلت یک جای دنجی را برایم باز کن



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


چرا آیینه روحم را به چالش می کشد هر دم


من از تصویر مانکن های بی احساس بیزارم



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


بر سرت آدم ! کلاهی رفت از روز نخست


کاش الف را از سر اسم تو بر می داشتند



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


پنجره با گل نمی سازد چرا ؟!


صبح ِمن یک سر به گلدان ها بزن



سلام صبحتون پویا❤️


#شهناز_امیرمجاهدی


@shahnaz_amirmojahedi


شنبه را جوری بخند


تا صدای خنده ات ،


هفت روز هفته ام را پر کند




سلام هفته تون پر از لبخند 🌹



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


ظاهرا  از روزی ام چیزی نمی ماسد به تو


پس چرا نان مرا بیهوده آجر می کنی ؟



#شهناز_امیرمجاهدی


@shahnaz_amirmojahedi


باختم آخر به تو  در  بازی ِدلدادگی


 ترک می گویم زمین را یک به هیچم ای رقیب



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


آی ! چقدر از تن من مانده است؟


در منِ قحطی زده اعجاز کن...


#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


زیبای من بیا به خدا دیر می شود

دارد دلم به پای غمت پیر می شود


دل دل نکن که وقت غروب و هوا پس است

قفل زمان به پای تو رنجیر می شود


دیگر به جای چهره ی من روی ماه تو

هر ثانیه ، دراینه تکثیر می شود


وقتی به روی خنده ی من اخم می کن

از اخم تو خدای تو دلگیر می شود


زیبا بیا و حرف مرا دست کم نگیر

کم کم دل از هوای تو هم سیر می شود


از بس که رو زدم به تو و پس زدی مرا

دارد دلم شکسته و تحقیر می شود


خوابی جدید دیده ام امشب برای تو

اما چرا به فاجعه تعبیر می شود


دیگر نیا که جان من از التهاب عشق

می جوشد و به سوی تو  تبخیر می شود



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


‍ ‍ 

#میان_کوچه_ی_عشقت


تو خواب می روی و من غزل غزل دردم

میان کوچه ی عشقت دوباره ولگردم


دچار سوءتفاهم نشو نشو اما

بیا که زوج منی تو ، و من همان فردم


کنار پنجره ی تو دلم شد آویزان

نبند پنجره ات را  گلم! نکن طردم


تنم پر از تب و لرز و هوا چه مشکوک است

کنار پنجره گرم است و من چرا سردم


 بدان به سیلی عشق تو چهره ام سرخ است

به زیر ضربه ی  سیلی تکیده و  زردم


بیا و دفتر شب را مرور کن با خود

بخوان مرا و ببین با دلم چه ها کردم


بدون هیچ تعارف برای من نفسی

چه التهاب غریبی نفس کم آوردم



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


@shahnaz_amirmojahedi


ترجیح می دهم ،

غربت شب را ،

به مرثیه ی غروب .



#شهناز_امیرمجاهدی


رفتنی می رود و خاطره اش می ماند

کاشکی خاطره اش  هم هوس رفتن داشت


#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


از چار طرف درد همان واژه ی درد است


نامرد شد از دنده ی چپ واژه ی درمان


#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


قلم پای بهارو می شکنم

اگه بی عطر تنت بیاد خونه

پا شو چشماتو پر از شکوفه کن

آخه دلتنگ بهارم دیونه


نفسم پیش تو گیره لعنتی

پاشو زندگیمو وردار و بیار

تو نباشی همه جا یخ می زنه

بی تو اصلا نمیاد اینجا بهار


همه میرن خونشون شبای عید

خونه ی تو ، دل تنهای منه

نمیای به سمت خونت نفسم

دلمو تکوندم از عشق همه


پا شو از راه زمستون رسیدم

 ییا قطره قطره آب میشم برات

آدم ِبرفی قصه هات. منم

ذره ذره پیش پات میشم فدات


قلم پای بهارو می شکنم

اگه بی تو پاشو اینجا بذاره

تو زمستون می مونم اگه نیای

بی تو دنیام که بهاری نداره



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


از کوچه ی تو رد شده ام بانو جان

با پنجره ها بد شده ام بانو جان

بغض من و پهلوی تو از غم بشکست

هم ناله ی احمد شده ام بانو جان



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


شعبه ای دیگر بزن از چشم هایت صبحِ من !


بس که از برق نگاهت وام گیرد آفتاب



#شهناز_امیرمجاهدی 

@shahnaz_amirmojahedi


بیا و با دو چشم روشن خود


برایم صبح را تفسیر کن باز



سلام صبحتون زیبا❤️


#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi


بر روی تک درختم یک آسمان کلاغ است


اما کسی خبر  از  تنهایی ام ندارد



#شهناز_امیرمجاهدی 


@shahnaz_amirmojahedi

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۹
شهناز امیرمجاهدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی